Zondag 23 januari 2005

img_1349_smallNa een goede nachtrus om 7:30 opgestaan. Na een lekker ontbijt zijn we vertrokken naar lokale kerk. Hier een prachtige kerk dienst meegemaakt. Omdat we met 50 man waren mochten we een Nederlands lied zingen en werd de bijbellezing ook in het Nederlands verzorgt. Echt top.

Na de kerk dienst koffie gedronken in het hotel en aansluiten gelunch.

Na de lunch de ski uitgepakt en de bergen in gegaan om te gaan skien. De hele dag was het prachtig weer dus we konden dus rustig er in komen en genieten van het prachtige winter berg landschap. 17:00 zijn we terug gegaan naar het hotel. Gelijk maar de zwarte piste bij ons hotel uitgeprobeerd. Het was wel een beetje ijzig maar op zich goed te doen.

img_1362_small

Na ons te hebben opgeknapt hebben we gegeten in het hotel gevolgt door een bijeenkomst verzorgt door onze reisleider. 21:30 lagen we op bed.

img_1369_small
img_1371_small

Zaterdag 22 januari 2005

img_1335_smallDe hele ochtend in de bus gezeten. In de buurt van Neurenberg krijgen we pech met de bus. De versnellingsbak werkte niet meer goed. Twee vakantiegangers hadden wel verstand van het technische stuk van de bus. Na een korte inspectie bleek dat ze het niet zelf konden repareren. De buschauffer heeft toen maar de ADAC (Duitse ANWB) gebeld. Na een uur wachten kan kwam er een hulpauto. De ADAC monteur kon het probleem ook helaas niet verhelpen. We zijn dus met een slakke gangentje naar de dichts bijzijnde garage gereden. Hier konden ze de bus weer repareren.

Vanwege de bus problemen waren we wel 6 uur later op onze bestemming. Vandaag skien is er dus niet bij. Dat geeft niet, we hebben nog genoeg dagen over.img_1337_small

’s Avonds lekker gegeten op de bijbelschool waar we verblijven. Na het eten zijn we vroeg gaan slapen want de afgelopen nacht hadden we niet echt geslapen. Wordt vervolgt.

img_1338_small

Vrijdag 21 Januari 2005

img_1324_smallVandaag vertrekken we voor een wintersport vakantie naar Oostenrijk – Schladming. De reis is georganiseerd door “Beter Uit”. Nederlands grootste christelijke reisorganisatie. De bus vertrek om 19:00 vanuit Utrecht. Wij (Wietske en ik) zijn met de trein vanuit Gouda gekomen. Mijn moeder en mijn zus zullen de komende week op Bastiaan en Sander passen. Hierdoor is het mogelijk dat wij heerlijk kunnen genieten van deze wintersport vakantie. Ik hoop dat alles goed thuis zal gaan. Bastiaan is nu 2 jaar oud en Sander 1/2 jaar.
img_1328_small

Tijdens het wachten op de bus ontmoeten we weer veel oude reis vrienden die we op voorgaande reizen hebben ontmoet. Om 19:15 komt de bus aanrijden. Hij was iets vertraagd omdat er veel file stond tussen Rotterdam – Utrecht. De bus rijd eerst nog naar Zwolle hier pikken we de laatste mensen op en dan op na Oostenrijk. De verwachte reistijd is 14 uur, dus als alles mee zit zijn we 10:00 in Schladming.

Maandag 23 september 1996

Na het ontbijt rijden we naar Sharon voor een voettocht door het schitterende natuurreservaat. Vandaar gaat de tocht naar het Camelgebergte. We bezoeken er een Druzendorp, waar we op de koffie zijn uitgenodigd. In Muhrakha heb je een adembenemend vergezicht over de valkte van Jizreël. Voor diner en overnachtiging rijden we weer naar ons hotel in Netanya.

Zaterdag 21 september 1996

We reizen weer terug naar de egyptische grens. Vandaar gaat het verder per bus door de Negev woestijn naar de gezellige badplaats Netanya aan de Israelische kust. Onderweg maken we natuurlijk een aantal stops om ook dit gedeelte van de woestijn te bewonderen.

Bij Eilat hebben we nog een bezoek gebracht aan Coral World (Rode zee). Je kan via een tunnel naar het onderwater observatorium. Hier kon je allerlei prachtige vissen en koralen zien.

Vrijdag 20 september 1996

In alle vroegte beklimmen (in het pikke donker achter onze gids aan die als enige een zaklamp had) we de berg Horeb om op grote hoogte de zonsopgang over de Sinai te bewonderen. We trekken verder door prachtige wadi’s naar de 2500 meter graniet kliffen op Jabbas Abbal. Je hebt er een ongeloofelijk mooi uitzicht. We gaan er zwemmen in de natuurlijke bronnen. Je maakt er kennis met het tradionele bedoeienenleven (We kregen hele sterke koffie aangeboden).

Donderdag 19 september 1996

Verderop komen we aan bij het Cathariaklooster (de oudste iconen van de wereld zijn hier te bezichten) aan de voet van de berg Horeb. We laden onze baggage op kamelen en trekken zo als echte bedoeienen te voet verder het ruige berggebied in door wadi’s en canyons naar het dal van Elia.

Aangezien ik een kameel niet zo zag zitten heb ik het hele stuk gelopen (was uiteindelijk het eerste bij het eindpunt, kamelen lopen niet zo snel). Na het avondeten zijn we rond 23:00 naar bed gegaan, werd rond 2:00 wakker omdat het super koud was geworden. Gelukkig kon ik van een bedoeien een deken lenen.