Maandag 23 januari 2006

img_2150We staan op met prachtig weer. De zon schijnt er verlicht de bergen prachtig om ons heen. Deze dag kan dus al niet meer stuk. Het is wel erg koud. +/- 15 graden onder de nul. Na een rustig ontbijt zijn we 9:15 vertrokken met de skibus naar HollerBach. Vandaar de ski lift genomen naar het ResterHohe top (1964 meter). Hier hebben we de hele ochtend geskied. Af en toe gestopt om wat mooie foto’s te maken van dit gebied. Het is wel grappig om te zien dat af en toe het hele dal bedekt is met wolken. Geeft je het zelfde uitzicht als je aan het vliegen bent.

Vanmorgen nog even naar huis gebeld. Mijn moeder en Sonja passen deze week op Bastiaan (3 jaar) en Sander (1 jaar). Helaas vernamen wij dat mijn zus ziek was geworden. Hoop dat ze snel weer opknapt want twee kinderen houden je namelijk wel de hele dag bezig.

’s middags hebben we gegeten op een terras van een van de vele restaurants. Worden we toch nog een beetje bruin. 😮 Na het eten zijn we met kabelbaan (Wurzhohe) naar (Pengelstein) gegaan. Deze kabelbaan is echt heel bijzonder. Hij hangt letterlijk tussen twee berg toppen en verbind de twee skigebieden met elkaar.
De hele overtocht duurt 15 minuten. Dit gebied (Kitzbühel) heeft ook hele mooie pistes. Je kunt echt alle kanten op. We moeten oppassen dat we niet verdwalen. Na twee uur hier geskied te hebben zijn we weer terug gegaan.

Al met al waren we 16:00 weer bij onze bekende skibus halte. 16:30 waren we op onze kamer. Het avond diner was weer perfect. Voor een twee sterren hotel hebben ze echt een hele goede keuken. Dat had ik niet verwacht.

Grappig detail was dat we deze reis via “Beter Uit” hadden geboekt. We gingen er vanuit dat er wel meer mensen via deze zelfde christelijke reisorganisatie deze week geboekt hadden. Maar dat viel toch een beetje tegen. We waren de enige.

De rest van de avond nog even onze mail gechecked. Nog even wat gehandeld op marktplaats. Nog een bod uitgebracht op een tweedehands Sun Blade 100 server. Daarna zijn we vroeg naar bed gegaan want we waren best wel moe geworden van al dat skien.