Woensdag 14 Juli 1993

’s Morgens heb ik de laatste boodschappen gedaan samen met Marty en Marleen. Ik heb voor Ma een Griekse kruik gekocht. Verder heb ik in een drankzaak rum gekocht omdat dit hier een stuk goedkoper is als in Nederland. Verder voor Peter nog een flesje Ouzo gekocht.

Om 14:00 hielden we de avondsluiting aan gezien we om 15:00 zouden vertrekken voor onze laatste excursie.

Om 15:00 stipt stopte de bus voor ons hotel. Eerst maakte we een rit richting het noorden. Dit deel van het eiland had ik nog niet gezien. Het ziet er allemaal erg kaal uit. We ging naar het dorpje Agois-Nikolaos daar konden we tot ongeveer 18:00 zwemmen. De zee was erg wild. Hoge golven. Eerst had ik helemaal geen zin om te gaan zwemmen maar toen ik even mijn voeten nat wilde maken ben ik er toch maar ingedoken. Het is voor het eerst van mijn leven dat ik de branding zwom. Nou, dat heb ik geweten. De golven waren maar een meter hoog, maar er zit echt een ongelovige kracht achter. Ik verdronk bijna. Als een golf over je heen gaat, word je namelijk meteen naar beneden gezogen. Ik ben uit veiligheidsoverwegingen toen maar naar ondieper water gegaan. Dat was veel leuker. Je moest steeds weer terug in zee lopen aangezien de golven je steeds weer terug naar het strand brachten.

Na een half uur was ik behoorlijk moe en ben gaan opdrogen in de zon. Na het zwemmen ben ik naar een restaurant gelopen. Daar zaten al wat mensen van de groep. In het restaurant heb ik een boterham besteld en heb ik de rest van tijd doorgebracht. Toen ik naar de toilet ging kwam ik tot de ontdekking dat mijn zwembroek helemaal vol met zeewier zat. 🙁 Dat heb ik dus maar even verwijderd.

18:00 vertrokken we met de bus naar Finiki. Dit dorpje ligt aan de andere kant van het eiland. In een restaurant hebben we van het avondeten genoten. De bediening was erg waardeloos. De bediening was alleen waardeloos ze verstonden namelijk geen Engels en de bediening was super slom. Na het eten hebben we naar de zonsondergang gekeken op een rots. Het was een prachtig gezicht alleen waaide het nog steeds erg hard dus was het behoorlijk koud. Toen we terug kwamen bij het restaurant was er live muziek. Je kon op deze muziek grieks dansen leren.  Was wel grappig.

Om 22:00 waren we terug bij het hotel. Aangezien dit de laatste avond was hebben we deze op gepaste wijze afgesloten. Samen met Gijs, Katrien, Antoinette, Gunther, Marinus en Marty zijn we naar het dakterras gedaan van hotel Roof Garden. Daar hebben we nog wat gedronken. Het leuke van deze bar is dat er een video wall is. Hierop worden allerlei video clips getoond. 01:00 was ik thuis.