Vrijdag 2 Juli 1993

img_4156Ik werd al om 6 uur wakker, dat kwam omdat ik uit mijn bed dopperde van het zweet. Gijs had het zelfde probleem. Het was verschrikkelijk warm op onze kamer. Volgens mij heb ik die nacht wel een liter water verdampt want mijn kussen was helemaal klam. Het eerste wat ik dan ook deed toen ik opstond was een halve liter water drinken. Van half acht tot en met half tien kan je ontbijten beneden in het Hotel. Ik ben dus eerst maar even gaan douche en stipt halve acht naar beneden gegaan.

Het ontbijt stond al klaar dus ik kon meteen beginnen. Het ontbijt bestond uit hard bolletje brood, ei, cake, kop thee en een glas citroensap. Aan het laatst moest ik wel een beetje wennen. Het schijn goed tegen de dorst te zijn. Langzamerhand kan de rest van de groep ook naar beneden. het hotel heeft een

eetzaal en een binnentuin waar allerlei zitjes zijn. In de binnentuin heb ik mijn ontbijt gegeten. Ik had helemaal geen honger dat zal wel komen door de hoge temperaturen. Toch heb ik het maar naar binnen gewerkt.

Na het ontbijt me van top tot teen ingesmeerd met zonnebrand olie. We hadden de vorige avond afgesproken om 11:00 naar een andere strand (Amoopi Beach) te gaan. Dat strand ligt ongeveer 8 kilometer van ons hotel af. Ik had mijn handtas omgebouwd tot strandtas. Voor ons vertrek nog even snel water gekocht in een winkeltje net buiten ons hotel. Daar na zijn we naar de taxi parkeerplaats gelopen. Met vier taxi’s werden we naar het strand gebracht. Het opvallende is dat alle auto’s toeteren als ze een onoverzichtelijk punt naderen.

Dat is wel grappig. De tocht duurde ongeveer een kwartier en liep langs een aantal mooie uitzichtpunten. De wegen zijn allemaal aangelegd in het binnenland. Dat betekend dat je heuvel op heuvel af rijdt. Het eiland is bij Karpathos city het breedste ongeveer 8 kilometer. De totale lengte van het eiland is 50 kilometer.

Nadat we aangekomen waren zijn we naar het strand gelopen. Het strand bestaat uit zand en is ongeveer 40 meter diep. Op de helft staan er palmbomen geplant. Het ziet er verschrikkelijk mooi uit. Het water is hier nog veel blauwer dan waar we gisteren waren. Het strand ligt in een baai dus je heb ook niet zoveel last van golven. In de rotsen is een restaurant uitgehouwen. Verder is er een

zoetwater douche zodat je je kan afspoelen als je gezwommen hebt. Op de bodem van de zee (die langzaam afloopt) ligt hier ook zand dus echt super! Het is dus ideaal om te zwemmen en lekker in het water te dopperen. Dat hebben we dus ook gedaan. Ik heb eigenlijk de hele dag in de schaduw gezetten. De meesten deden dat ook. Om vijf uur zijn we terug gegaan.

Na de avondsluiting hebben we weer gegeten bij Zorba aangezien het gisteren zo goed bevallen was. Ik heb vandaag Mix Grill (Vier soorten vlees) op. Erg lekker. De rest van de avond hebben we met zijn drieën Gijs, Marinus en ik door gebracht in een bar de rest was te moe. Om 2:00 ben ik maar weer eens naar bed gegaan.