Zaterdag 3 Juli 1993

Zelfde probleem als gisteren, slecht geslapen vanwege de warmte. Ik was ook verbrand op mijn schouders dus dat hielp ook niet erg. Ik had met een aantal mensen gisteren afgesproken om een wandeling te maken in de omgeving. Marjolein zei dat Menetes een mooi dorpje was om naar toe te lopen. Dus zo gezegd zo gedaan. We hadden afgesproken 10:00 te vertrekken. Tot 12:00 kan je lekker iets doen daarna wordt het echt te warm. De groep bestond uit 12 mensen, de rest had geen zin of andere dingen op hun programma staan.

Na ongeveer twee kilometer wandelen kwamen we bij een oude ruine aan. Het bleek een tempel geweest te zijn. Was alleen niet zoveel meer van over. Het eiland heeft een roemruchtige geschiedenis te hebben gehad. Door de eeuwen heen is het vaak door verschillende volken bezet. Het langst door de turken. Volgende de grieken hebben de turken de meesten monumenten gesloopt. Na een fotostop zijn we door gelopen. Menetes is ontstaan omdat het eiland in het verleden erg

Na een aantal keren verkeerd te zijn gelopen kwamen we aan in Menetes. Het was toen al een uur. De tocht was prachtig. Dit stuk van het eiland is veel groener. Er groeien allerlei olijf bomen en cactussen. Een aantal stond zelfs in bloei. Ik heb de hele weg met Marty en Marleen gelopen. Na twee derde van de tocht kwamen we een kerkje tegen. Deze hebben we bezichtigd. Op het eiland staan ontzetten veel kerkjes. Op elke top van een heuvel is er wel een gebouwd.

Menetes is ontstaan omdat het eiland in het verleden er geteisterd werd door piraten. De lokale bevolking is daarom langzamerhand verhuist naar het binnenland. Het dorpje is gebouwd tegen een rots. De straatjes zijn er smal, maar gezellig. De lokale is erg vriendelijk en gastvrij. Iedereen groet je of zegt iets tegen je. Alleen versta ik er natuurlijk niets van. Nadat we het dorpje hadden bekeken hebben we wat verdronken op een van de terrasjes.

Na deze pitstop besloten we verder te lopen naar Amoopi Beace. Maar daar kreeg ik al snel spijt van. Ik was namelijk behoorlijk moe geworden. Toen ik ging informeren bij de andere bleek dat de helft ook niet veel zin er meer in had. Gijs heeft toen een taxi geregeld. De taxi heeft ons toen naar het strand gebracht. De rest van de middag gezond en gezwommen.

Maar eerst hebben we gegeten in het restaurant. We konden kiezen uit zes warme maaltijden. Het eten stond al op het vuur dus binnen 10 minuten konden we aanvallen.

We zijn om half vijf weer terug gegaan met de taxi en hadden om 19:00 de avondsluiting om het dakterras van ons hotel. Evert en Wendy zitten op een koor en dat is goed te horen. Het klinkt er mooi, vooral als Wendy tweede stem gaat zingen.

Vandaag eten we bij Maxim dat is het restaurant naast Zorba. Het eten was veel slechter van kwaliteit. De bediening was waardeloos. We kregen pas om 22:00 ons hoofdgerecht. Dat was ook meteen de laatste keer dat we hier gegeten hebben. Ik heb Mousakka op. Na het eten zijn we naar een bar (Face) gegaan. Om 01:00 uur was mijn energie op en ben ik naar bed gegaan.