Donderdag 15 Juli 1993

Vandaag is de laatste dag aangebroken van mijn vakantie. We moesten vroeg opstaan omdat we al om 07:30 met de bus richting vliegveld zouden vertrekken. De bus haalde op verschillende plekken mensen op een daarna gingen we richting het vliegveld. Daar aangekomen konden we meteen inchecken. Daarna door de douane dit duurde veel langer. Na een uur waren we er allemaal doorheen. Om 10:00 zou het vliegtuig getrekken dus hadden we nog tijd over. Het vliegtuig landen pas om 10:30 dus het liep allemaal een beetje uit. Na ingestapt te zijn vertrokken we 11:15 van Karpathos.

Ik zat deze keer helemaal voorin bij het raam naast Marty en Marleen. Na een korte vlucht van een half uur landen we op Kos. Het eerst wat opviel was dat het eiland veel groener is. We kregen te horen van de piloot dat het vliegtuig schoon gemaakt moest worden, en dat we een half uur uit het vliegtuig moesten. Ik dacht dat valt wel mee. Maar mis poes. Het werd twee en half uur. 😕 Op het vliegveld heb ik nog een aantal foto’s gemaakt. De meesten van de groep hebben nog even gewinkeld. Na al deze vertraging vlogen we veilig naar Nederland. Onderweg kregen wel een maaltijd aangeboden. Het eten was niet zo lekker veelste te vet.

Hoe dichter we bij Nederland kwamen hoe slechter het weer werd. Toen we schiphol op zo’n 50 kilometer genaderd waren kregen we te horen van de piloot dat het te druk was op schiphol zodat we nog even moesten wachten. Om 18:00 werd de landing ingezet en stonden we al op de grond voordat ik het realiseerde. Het regende in Nederland en de temperatuur was ook een stuk lager. Na te zijn uitgestapt hebben we onze koffers opgehaald. Tijdens het wachten op de koffers hebben we afscheid genomen van iedereen. Marty had voorgesteld om mij naar huis te brengen aangezien hun route toch langs Alphen aan den rijn liep. Dat vond ik erg aardig. Ik was namelijk van plan om met de trein terug naar huis te gaan.

Eerst heb ik nog naar huis gebeld dat ik veilig was geland, daarna zijn we met de auto binnen een half uur naar huis gereden. Na afscheid te hebben genomen en mijn familie weer te hebben begroet was deze onvoorgetelijke reis ten einde.